Dagarna som gått. :)

hej igen!
ha varit fullt hela helgen å så,
så ha inte haft tid att skriva.. Sen ha ja faktiskt inte heller haft speciellt stor lust att va på datorn heller.. :)

Hursomhelst, lördagen när rödis kom.
Gick ändå rätt bra, de tog 1,5 timme att få in henne i transporten, men Anette va så duktig
å till slut gav lilla rödis upp och gick in i transporten, fast lite trix va vi tvugna att använda haha :)
Sen fick ja skriva på lite grejjer å fick lite grejjer av johan, papper oså.
Sen körde vi ikapp Anette & Anders (dom som rödis står hos) och hann vara med att lasta ur henne :)
vilket jag fick äran att göra! Och hennes blick när hon klev ur transporten va helt obetalbar, haha. Så söt, öronen rakt framåt, halsen blev lång, hon blev värsta snyggingen haha! Å alldeles tyst haha :)
Så allt gick bra å pojkarna va nyfikna på henne,
hon går nu i en egen stor hage med dom breve. :)

Efter vi var klara så for jag hem, duschade, tog på mej kläder å mamma skjusa mej till nina kusin,
hon fick i uppgift att sminka å fixa håret på mej! Haha, när vi var klara så fick vi skjus till droskan. :)
Hade riktigt trevligt, träffade magnus, robin, wonkis, gabriel mfl. :)
Så jag är hel nöjd!
hemfärden blev klockan 2. :)

Söndagen
fyllde mormor 76 år så vi for dit,
men först en snabbis hos rödis. Hon va lite lessen å undrade var hennes kompisar tagit vägen men annars vare ok! :)
Hos mormor blev de tårta å god mat! :)

Kvällen promenerade jag med rödis inne på ridbanan, hon va så duktig så. Några gnäggningar blev de,
men hon är så duktig! :)

Måndags, igår så gjorde jag inte så mycket.
Tog en promenad med diva, sen for jag å mockade och smörjde upp lite av rödis saker,
pratade lite med Anette oså. Hälsade på rödis i hagen, smörjde hennes hovar.
Igår kväll däremot så premiär red jag på ridbanan, mamma & anette satt å kika på.
Tycker faktiskt de gick riktigt bra de med, hon är så söt .
& ovanligt pigg haha. :)

Idag ha ja inte gjort så mkt.
Varit SKIT väder, men tog mej en tur till österbacka, mockade å gjorde sånt där.
Sen nu ikv så promenerade jag med rödis efter vägen, sen red jag tillbaka.
Gick också bara bra de med! :)

Aja, imorron börjar skitskolan..
så ska lägga mej snart, annars tar jag mej aldrig upp klockan 05.45 imorron.
usch, haha. Men saknar faktiskt klassen så ska bli kul att träffa alla!
Förlåt att inlägget blev så långt å tråkigt,
men så äree. haha :)

hare så bra allesammans,
sov så gott. :)
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (Bara jag som ser den!)

URL/Haru en blogg?:

Såå, vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0