17e februari

Gokväll mina vänner!
Hoppas allt står till bra med er.

Själv börjar jag känna mig lite halvkrasslig,
sov riktigt dåligt inatt. Brände som satan i halsen,
trodde först de var något liknande halsbränna men
ikket.. Vill inte riktigt bli förkyld nu..

Jobb imorgon i Kassjö också!
Lite pengar iallafall.

Var hos lilla hästen ikväll,
tog på henne NH grimman och begav oss
ut i mörkret och månskenet.
Hon tyckte jag var en riktigt nöt som skulle ta henne
dit hon tycker de är läskigast.. Lite mörk skog,
skuggor oså men gick faktiskt riktigt bra.
Fick henne att koncentrera sig på lite annat istället
för allt runt omkring, fick henne att slappna av lite.
Det är ju så här nämligen att hon har blivit lite
tittig igen när de kommer till att ridas från gården,
har nog att göra med att jag inte ridit lika mkt på sista tiden
utan mest blivit longering och lite ridning på banan så
hon har inte riktigt fått komma ut i terrängen, och eftersom
jag tror att mycket beror på att hon inte vill gå ifrån flocken
så har jag tänkt se om jag kan stärka hennes självförtroende i
just den delen och se hur allt går, dock är hon ju väldigt pigg också
så mycket beror säkert på det också men nä, ska testa och se
om hon kan bli lite tryggare i sig själv och ännu mer trygg i mig
så ska nog de här gå vägen! NH är ju riktigt roligt också så
blir nog toppen! =)

Har tittat lite på Ponnyakuten som går på svtplay.se
bland annat och faktiskt ett riktigt bra program för
hästintresserade! Har aldrig kikat på de förut men
fick ett tips att kika på det.
Handlar lite snabbt om ungdomar som far på ridläger
hos hästartisten Tobbe Larsson med sina egna ponnyer,
de har alla olika "problem" som de behöver hjälp med.
Kan vara allt från lastning, till bockningar och stickningar i ridningen,
att hästen inte gillar vatten osv. Riktigt intressant faktiskt!
Se de får hjälp av både den här Tobbe men även så
kommer olika tränare och hjälper till som tex. Lisen Bratt,
Maria Gretzer, Peter Ljungberg osvosv. Värt att kika på! =)



Tobbe Larsson


Hm.. Betalade några räkningar och betalade ridstövlarna
så dom kommer skickas imorgon till mig.
Men känns verkligen alltid lika jävligt när man ser
hur pengarna försvinner från kontot. Tur man får
lite lön nästa vecka.. Haha!

Men nu ska jag kila mig mot sängen!
Ha en toppen bra kväll allesammans, puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (Bara jag som ser den!)

URL/Haru en blogg?:

Såå, vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0